(zdroj: sap.com/news) Žebříček BrandZ Top 100 nejhodnotnějších značek světa  letos již podeváté sestavila výzkumná agentura Millward Brown. Společnost SAP se v roce 2014 umístila na 19. místě. 10 nejdražších značek pochází z USA. Americké firmy okupují polovinu celého žebříčku a jejich značky tvoří dvě třetiny jeho hodnoty. Evropa v tomto ohledu zaostává. Z 25 nejdražších značek pochází z Evropy pouze německá IT firma SAP a britský mobilní operátor Vodafone.





Ze studie mimo jiné vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů (58 bilionů korun) – dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával pořadí poprvé. Studie agentury Millward Brown také potvrzuje, že hodnota nejdražších značek roste v průběhu času rychleji než tržní hodnota firem. Za Spojenými státy zaujímá druhé místo Čína.



Hodnota značky SAP je 36,4 bilionů dolarů, roční nárůst o 6%

 

Metodika

 

Nejprve se spočítá čistá finanční hodnota konkrétní značky, kdy se z celkových výnosů společnosti oddělí výnosy z výrobků a služeb, které nesou jméno značky. Předpověď budoucích příjmů značky vyžaduje zahrnutí dalšího komponentu, kterým je Brand Multiple. Obdobná metodika, jakou používají finanční analytici pro stanovení tržní hodnoty akcií, určí podíl budoucích výnosů značky. K ní se přidá takzvaný příspěvek značky (Brand Cotribution), jenž se skládá z výzkumů pohledu spotřebitelů na daný "brand" v různých zemích a kategoriích. Millward Brown zkoumá hodnotu značky, ne firmy, která danou značku vlastní. Vynásobením finanční hodnoty takzvaným příspěvkem značky se pak vypočítá konečná hodnota značky (Brand Value).

 

 

BrandZ

 



Společnost SAP se umístila na 19. místě v žebříčku TOP 100 nejhodnotnějších značek světa za rok 2014.



zdroj: Top 100 Most Valuavle Global Brands 2014